Onlangs overhandigden Robert Berendsen en Petra Lensink namens Alfa Accountants en Adviseurs Achterhoek een cheque van 2000 euro aan Leo Scharenborg, vicevoorzitter van Hospicegroep De Lelie. De donatie is bedoeld voor de aanschaf van zonnepanelen voor het hospice.

Naast haar baan bij Alfa is Petra Lensink vrijwilliger in het hospice. Zij deed een aanvraag voor het hospice bij haar werkgever. “Als medewerker kun je een bijdrage aanvragen bij de Alfa Foundation als je zelf actief betrokken bent bij een goed doel of een vereniging. Omdat we het hospice willen verduurzamen besloot ik een aanvraag in te dienen voor de aanschaf van zonnepanelen.”

Robert Berendsen: “Alfa Accountants en Adviseurs is een landelijke organisatie maar met decentrale, lokale vestigingen. Wij geloven dat lokaal ondernemerschap de duurzame motor is van de economie en die motor willen we draaiende houden. Wij willen duurzame waarde creëren voor onze klanten, maar ook voor onze medewerkers en de maatschappij. Vandaar dat wij dit initiatief van Petra van harte ondersteunen met een donatie van 2000 euro.”

Vicevoorzitter Leo Scharenborg is erg blij met de donatie. “Ook wij als hospice worden geconfronteerd met stijgende energielasten. Daarom hebben we een onderzoek uit laten voeren hoe we het hospice kunnen verduurzamen. Een aantal dingen hebben we al gedaan, maar het aanschaffen van zonnepanelen staat heel hoog op ons verlanglijstje. Wij zijn erg blij met deze donatie en gaan binnenkort starten met een fondsenwervingsactie om zonnepanelen te kunnen aanschaffen.”

Donatie Alfa Accountants